Solbränna utan sol O_o

Jag åkte ner till solariet igår kväll för jag var stressad och behövde komma bort ett litet tag...åkte ner dit tog med mig en solkräm som var ny där nere (brukar testa deras nya krämer) Hot Sun hette den. Och smetade in mig och väntade på att solariet skulle starta. Känner innan solariet börjat att det bränner lite....tänker hmm så här ska det inte kännas.....bränner mer o mer...tar mig ur solariet (som fortfarande inte startat man har ju 3 min på sig innan solariet går igång när man lagt i mynten) tittar mig i spegeln och ser att hela mitt ansikte är KNALLRÖTT....mina läppar är svullna ...munnen ser inte ens rak ut mer utan lite sned som om ena sidan är förlamad !!!!! Klär på mig på 3 sekunder springer ut ur rummet in på toaletten och tvättar hysteriskt mitt ansikte och tittar med jämna mellanrum upp i spegeln för att se om det blir bättre av det iskalla vattnet.... PANIKEN är ett FAKTUM Jag tittar på min mun och mitt ansikte som bara är rött och svullet tar en tuss papper med mig och går ut i bilen för min tanke är jag måste till Akuten för att vara säker på att jag inte får brännskador i ansiktet ska det komma brännskador så vill man vara på akuten fortast möjligast. Jag åker till Akuten och blir intagen på direkten för dom ser ju hur jag ser ut....tas in på ett rum.....kylbalsam kändes inte ens....men efter 1 timmes tvättandes av ansiktet så kände jag att hettan avtog ansiktet som var rött och svullet hade gått ner och jag ville bara hem o duscha.... Doktorn sa dom har gjort det dom kan göra så jag åkte hem med mitt kylbalsam och tog en 30 min dusch i kallt vatten...sen satt jag i sängen och kylde hela kroppen med kylklampar...såna man har i kylväskan...men det kändes inte ens kallt. Kändes inget alls!!! Stannade på mitt rum hela kvällen för jag ville inte ens gå ut till Maria och Amin ville bara sitta med min is. Men idag när jag vaknade ser jag att det inte är bränt längre utan mitt ansikte ser normalt ut och så gör mina ben och armar. TACK GODE GUD!!!! Men varnar i alla fall för HOT SUN Solkräm:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: