Känner mig tillfreds....

...tänker på saker o ting som har hänt och grejen är ju den allt som händer en i livet är en påminnelse eller en "läxa" ALLT händer av en orsak. Svårt ibland att acceptera orsaken? ja eller svårt att vilja se den.
Vi har ju den geniala förmågan att se det vi vill se.....kanske inte alltid det vi skulle sett. Vi är vår egen bästa lögnare!
Speciellt när det gäller känslor o kärlek! Det som är ologiskt liksom...känslor är ju ologiska dom bara kommer o ger oss ibland ett överflöd av olika andra känslor kärlek kan till och med ge hat, allt sådant som är negativt har jag försökt förbi se.
Mitt liv och den tid jag har fått är väldigt mycket värd för mig....tiden ska nyttjas på bästa möjliga sätt....OCH inte spenderas till negativitet eller på saker av mindre betydelse. Jag hatar inte...inte nån för min mormor sa "den som är sur o bitter o arg.....du vet Teres, hatar folk och såna där dumheter....mmm dom får massor med rynkor och deras fula kommer ut på utsidan". 
Jag kan tycka mig se vilka som har detta bittra inom sig de som hatar...vilket slöseri med viktig levnadstid....livet är kort har vi tur kommer upp i ålder som min mormor var eller min majsan (som jag älskar så mycket) hon är 85 år, vill alltid lära sig nåt nytt och glad för var enda dag som hon får vakna. Lycklig och öppen till livet helt enkelt.
Men det händer oss så mycket och alla klarar inte det majsan klarar....att hålla sig positiv stark och glad.....till detta ska också tilläggas att majsan nära på är rynkfri....hon har skrattrynkor vid ögonen <3
Jag gick igenom mycket i skiljsmässan med mitt ex.....och kommer aldrig sätta mig i den situationen igen
Man kan aldrig ändra en annan människa...hör många kvinnor säga dom älskar sin man...efter ett tag ska allt ändras , jag tänker....varför ändra honom du visste ju vem han var när du blev kär i honom eller förlovade dig med honom ...eller som vissa kvinnor väntar tills dom är gifta för att "ändra" sina män.
Jag skulle inte tänka tanken att ändra den man jag älskar...men jag är nog inte som alla andra heller...en ovanlig Teres :)
De som känner mig skulle nog hålla med.
Jag gör nog massor med saker av ren kärlek till min vänner o bekanta saker som känns jobbiga för andra ...men tack vare kärlek så känns det inte jobbigt för mig att göra de saker som jag gjort.
Jag är tacksam över dem som finns i mitt liv just nu, jag vet vilka dom är, att jag kan lita på dom och att dom är mina sanna vänner.
I mitt liv har jag just nu allt det som gör mig glad varje dag, som ger mig solsken i sinnet när regnet öser ute.
 
 

Postat av: Maria

Du är helt underbar!!! <3

2012-07-24 @ 22:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: