Underbaraste helgen på ett bra tag!

I torsdags kom Victoria och Ulrika hit till mig för att spendera helgen hos mig. Jättemys!
Dom kom rätt sent så det var så det enda vi orkade med var lite fika o sen sömnen. Fredagen var vi ute o gjorde stan...startade upp vid Kungsportsplatsen där vi in i Saluhallen för att se vad för godsaker som fanns där och  därefter tog vi en promenad o gick upp över avenyn. Gick sen ner över och tog spårvagnen över till Järntorget där vi hade lunch på Le Petit Café och hade lunch Ädelostfyllda Tortellinis med grillad kyckling.
Jättegott sen gick vi runt i Haga för att bara njuta i det lilla regn som kom envist hela dagen.
Efter att vi varit runt i Haga och runt Järntorget så vi åkte tillbaka till stan där vi gick in i tog en öl på The Dubliner mumma efter en lång promenad!
När vi druckit vår öl hade vi kommit överens om att vi skulle ut på kvällen och att vi skulle laga nåt gott innan vi gick. Så vi drog oss tillbaka mot Nordstan för att köpa vin och sen vidare ut mot Hisingen igen. Men när vi gick förbi till systemet så insåg vi att där fanns Feskar Bröderna och vilka godsaker dom har!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OMG!
Tjejerna köpte en varmrökt lax som skulle ätas till middagen lite senare.
När maten väl var klar och allt var redo för att intas hade även Morgan och Mattias kommit förbi så vi blev många vid matbordet och det var jättetrevlig rara goa Ulrika är en GUDINNA på att laga mat och det var guda gott med allt som hon hade förberett.
Efter lite småprat och lite mer vin så var det dags för utgång. Först tog Mattias oss till Port de Solei men det var inte stället för mig...eller Victoria för den delen så vi valde att gå vidare......Mattias stannad kvar och partajade vidare. Vi hamnade på Tranquilo där Raffa mötte upp oss. Dansade till härliga salsa/samba rytmer hela kvällen....sååååå roligt.
Nu Lördag så har vi bara gått runt och flanerat hela dagen igen.....bara njutit av sällskapet och myst i Göteborg. Började vår vandring på Bellevue- och Kvibergs Marknad där Ulrika hittade en helt underbar lampa med rosa hängen på som ska få sitta i mitt vardagsrum. Den är 30 kr som mannen sa inte mycket billigt ;) men jag var överlycklig för ulrika.nu pruta ner den från 80 kr :D
Bildbevis kommer i en annan blogg
Men när vi var klara där hade Morgan och Mattias kommit till truppen och vi till Cappuccino vid Kungsportsplatsen och satt där tog en lunch och en kaffe. Tjejerna tog räkmackor och jag tog en kyckling macka.
Därefter vill grabbarna grabbs spela minigolf så dom drog med oss till Slottskogen...när vi kom dit var kön sååååå lång och priset var dyrt...så jag satt och pratade med Micke som kom med oss vid Cappuccino. Brudarna tog en promenad i Slottskogen och tog sig lite tid för sig själva. Efter det var det dags att åka hem förbereda en sista middag tillsamman och njuta av det röda vinet vi hade kvar. Och Ulrika vår mäster kock lagade till dom bästa jävla lamm/nötfärsbiffar jag nånsin ätit. Med potatis och kikärten med brynta champinjoner och en sallad med getost och oliver i. Guda mat!!! Har verkligen njutit av mitt sällskap i helgen och dom är varmt välkomna tillbaka. Goda människor!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: