JUL!!!!!

sällan ser jag fram emot julen känns bara väldigt kommerciellt och allt ska kosta massor annars är det inte ens värt att ge bort. Gåvan med att ha hälsan och få vara nära sina kära är inte alls av värde längre känns det som.
Jag njöt dock av denna julen. Hade redan innan sagt till mina kära att pengar finns inte...gilla läget...och sen sket jag stenhårt i vad folk tyckte.
Barnen njöt av en glad mamma trots bristen på presenter. Men när jag nämde att jag tänkte utebli helt och hållet från julfirandet på Golan så såg jag att det betydde mer än att få presenter...vilket gjorde mig både glad och rörd.
Men självklart om det enda jag behöver göra för att mina barn ska bli glad och lyckliga är att infinnas på julen då kan jag bannen finnas där.
Dom var jätteglada hela dagen och det var mycket gos och mys bara vi trots att föräldrar fanns på plats med. Vi njöt av vårat eget sällskap...i vanlig ordning.
Trots detta är jag nöjd över att julen är slut ...och nu är det bara nyår kvar...och Eugene.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: