Hihi...

...kom å tänka på sommarens händelser ....och kommer då speciellt ihåg en händelse där jag och Elin så klart..hahaha hamnade i en prekär situation.
Jag å Elin hade varit på jobbet på Confidentor jag skulle ha ut pengar och eftersom mitt kort var stulet så skulle Elin ta ut pengarna åt mig vilket hon så klart gjorde utan att ens fråga nåt...go o rar som hon e... <3
Hade parkerat bilen ungefär vid Nils Ericsson terminalen utanför hotellet där..i göteborg alltså....
När vi gick ut mot bilen igen (tog ut pengarna inne på tågstationen enda stället vi kom på just då antar jag och Elin skulle med bussen till Hisingen.
När vi sagt hejdå och jag satte mig i bilen ville inte åka förrän jag sett att Elin gått på bussen så jag vet att hon skulle komma säkert ombord på bussen.
MEN!!! På väg till bussen så kommer det en kille fram och jag får värsta dåliga vibbarna från, dom pratar ett ögonblick och jag tittar stenhårt på dom vill inte missa något om nåt skulle hända.
Rätt som det är tittar Elin på mig och kommer gående mot min bil med denna mannen i släptåg, väl framme vid bilen så kände jag bara att NÄ denna killen är INTE ok ...vevade därför bara ner fönstret typ 5 cm och frågade vad som händer...då säger Elin han säger han har blivit rånad...och ville att jag skulle skjutsa honom till polisstationen....nej nej sa jag inte in med honom i min bil ALDRIG...jag kommer ut...han får ringa till polisen och dom får komma hit jag åker ingenstans med denna mannen...
DÅ tar killen upp sin mobil och ringer själv till polisen...jag tittar på Elin och hon tittar på mig..hur kan denna mannen som vi just mött och säger att han är från Israel eller nåt...och kan inte ett ord svenska ....hur kan han numret till 112 vilket han slog...han räcker över telefonen och jag ska berätta att han blivit rånad. Jag gick några steg framåt för att kunna säga att han har nog inte blivit rånad men han kommer nog råna någon eller oss snart. Han är påverkad och väldigt virrig och konstig. Vi står kvar ett tag till och pratar med mannen säger att polisen kommer snart...soon police will be here....frågar vart han blivit rånad osv men han svarar inte sen ringer han till polisen igen och själv pratar i luren ...då går han runt bilen...nu du elin snart göra han nåt säger jag....mmmm jag vet sa Elin ..har du låst bilen ...mmmm det har jag....han går runt på förar sidan jag följer efter runt halva bilen...tittar och känner mig beredd...när han pratat klart då börjar han helt plötslig rycka i förardörren och ska in i bilen !!!!
hahahaha
jag tog några steg mot honom och satt upp pekfingret ( så där som jag sätter upp det när det är ajabaja) och säger no no no.....går vidare mot honom, han säger ok ok ok ...så går han tillbaka....jag följer efter vill inte att han gör Elin nåt...vi väntar ivrigt på vad som ska hända härnäst...haha jisses vilken kille!!
då börjar han helt plötslig halvspringa mot en flygbuss som står på Nils Ericsson terminalen och rusar på där ....dividerar med busschaffören och får efter några minuter (typ 5 min) gå av bussen.
Då springer herr. galen och stjäl en cykel som han först är på väg över hisingebron gör sen en u-sväng mitt i vägen och drar bort mot kebaben och vidare upp mot avenyn (tror vi). Vi står helt tyst ett tag och tänker nog båda....DETTA HÄNDER BARA OSS!!!...sen skrattar vi bara funderar på när polisen har tänkt att komma...nån minut senare dyker dom upp och vi får först springa efter polisbilen som letar efter oss och mannen (som dragit en tio minuter innan dom dök upp) sen får vi vackert vänta medan polismannen pratar klart i komradion...då kommer han ut och vi pratar på och försöker berätta hur han såg ut....jag sa han var lång och Elin ( som ska tilläggas är längre än mig...then again vem är inte längre än mig) säger nääää så lång var han inte....så visar vi båda hur lång han var hahha jag håller ovanför mitt huvud med handen och säger så här och Elin visar med sin hand nedanför näsan typ så här lång säger hon och vi fnissar för vi har samma längd bara att vi är så olika långa att för mig blev han lång  oför henne kort hahaha sååååå roligt!!!
Polisen säger sen att dom PRECIS fått in larm om att han gjort samma veva uppe på avenyn och dom har honom kvar där polisen kastar sig in i bilen och åker dit med blåljus..
Jag och Elin står kvar och skrattar åt vårat lilla äventyr.. ja du elin ...sällan är livet med dig tråkigt!!
Saknar alla våra roliga upptåg!!!
But in my heart is where i keep you !!!