härlighetens land är hos mina barn....

Finns ju inget så gott som att komma hem eftersom jag jobbar i Göteborg nu och barnen....mina älskade grisungar bor hos mormor o morfar i Ludvika...komma hem o påminnas om hur underbara barn jag har.....och att dom e precis lika galna som mig ......UNDERBART!!!!!!!!!!

Saknar dom OFANTLIGT MYCKET!!!!!!!!!! men just nu får det vara så här.....men när jag är hemma på helgerna är det verkligen kvalitets tid som gäller....bara jag och barnen.....

Att köra hit igår va fan ingen dans på rosor....regnade hela vägen och till slut såg man knappt ut genom genom allt regn...tur för mig lugnade det ner sig typ vid Kopparberg men då är det ju bara 4 mil kvar av de ca 40 mil som är mellan Ludvika och Göteborg.

Men denna lördagen har varit i familjens tecken....frulle med morsan o farsan på Golan men ett självklart melodikryssande och hyshande åt varandra när Anders ska prata och till detta hör att min far som är väldigt fåordig alltid känner ett behov att berätta nåt eller säga nåt när Anders ställer frågorna på radion.....men detta kan ju också bero på att det är enda gången som ja o min kära mor är tysta....så då känner väl pappsen att det är dags när kärringarna är tysta att försöka få sagt det han aldrig annars har chansen till....och eftersom vi inte vill lyssna på honom just då hyshar vi honom...hahaha stackarn....han kanske har en massa viktigt att berätta som vi just då är helt ovilliga till att lyssna på.

Sen på eftermiddagen ballade jag och barnen ur totalt...filmade massat strunt vi höll på med...skrattade och flamsade .....tant teres 34 blir genast runt en 14 och fjantar runt som en tok hehehe Men se roligt det va det...å det va ju bra det.

Imorgon ska lillstumpan syster yster på fotbollsmatch i Avesta då ska ja hålla tummarna att allt går bra och hon får göra minst 100 mål ;)

Jasmine, funderingarnas kvinna, funderar på att ta ett C-språk och ville då höra vad jag har att säga.....jag anser att om hon känner för det och känner ork att klara spanska, engelska och i detta fallet franska....jag är stolt över min dotters ambitiösa approach till skola och utbildning....vill inte få henne att känna att hon inte kan så jag rådde henne till att göra det hon känner att hon orkar och känner motivation för och att jag kommer hjälpa henne så mycket jag bara kan.

Indigo har pratat med min tremännings sambo( som är läkare) om att hon vill  bli kirurg och han tyckte det var ett bra och ambitiöst val ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: